ابزار سئو
نوشته شده توسط : noor

ابزار سئو، بهینه سازی سایت‌ها را راحت و سریع‌تر می‌کند

بررسی و آنالیز سایت از جهات مختلف برای بهبود سئو سایت امری مهم و ضروری است. شاید بتوان آنالیز سئو سایت‌ها را یکی از مواردی دانست که سئوکاران را از یکدیگر متمایز می‌کند.

به طور کلی با آنالیز و بررسی درست می‌توان متوجه شد که دلیل موفقیت یا عدم موفقت رقبای شما چیست، همچنین می‌توان با بررسی رفتار کاربر، سایتی مخاطب پسند از نظر نوع نیاز مشتری به وجود آورد.

از این رو می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در آموزش رایگان سئو سایت آن را فرابگیرید روش‌های آنالیز سئو سایت است.  یادگیری سئو سایت ابزار‌های مختلفی برای سئو وجود دارند که استفاده و بهره گیری از آن‌ها می‌تواند نتایج دقیق و بهتری را در اختیارتان قرار دهد.

ما در هنگام استفاده از ابزار‌های سئو باید بدانیم که این موارد چگونه به سئو کاران کمک می‌کند. در ادامه دلیل استفاده از ابزار سئو را بیان خواهیم کرد.

ابزار سئو را برای آنالیز و بررسی موارد زیر استفاده کنید

  1. این که بدانیم کاربران چگونه و چه کلماتی را سرچ می‌کنند به ما برای درست کردن یک نقشه راه درست و حساب شده کمک می‌کند. به کمک ابزار‌های آنالتیک می‌توان به این مهم رسید.
  2. در آموزش سئو محتوا به اهمیت کلمات کلیدی پی برده‌اید. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارند که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توان بهترین کلمات کلیدی را پیدا و از آن‌ها استفاده کرد.
  3. برای آن که بر روی یک کلمه کلیدی کار کنید تا رتبه آن‌ را در گوگل ارتقا دهید، نیاز است تا از میزان رقابت کلمات کلیدی آگاه شوید. با استفاده از ابزار‌هایی که چنین کاری را برای شما انجام می‌دهند، می‌توانید بهتر و باکیفیت‌تر بر روی کلمات کار کنید.
  4. بک لینک همانطور که گفته شد یکی از مهم‌ترین کار‌هایی است که باید برای سئو خارجی انجام دهیم. ابزار‌هایی برای سئو وجود دارد که به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید بفهمید سایت‌ها از چه سایت‌هایی بک لینگ گرفته‌‌اند.
  5. سرعت سایت برای آن که کاربران تجربه خوبی از حضور در سایتان داشته باشند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برخی از ابزار‌های سئو هستند که شما را کمک می‌کنند تا بتوانید تست سرعت سایت خود را انجام دهید.

علاوه بر موارد گفته شده موارد دیگری نیز هستند که می‌توانند شما را در سئو بهتر و راحت‌تر سایت‌ها کمک کنند که به مرور زمان آن‌ها را می‌توانید در سایر آموزش‌های SEOEDU مشاهده کنید.

آشنایی با مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار سئو

ابزار سرچ کنسول (Google Search Console): شاید بتوان گفت که سرچ کنسول مهم‌ترین ابزاری است که یک سئو کار با بهره گیری از آن می‌تواند سایت‌ها را بهتر آنالیز کند. از این رو می‌توان آن را از نام شب برای سئوکاران مهم‌تر دانست. از جمله مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توان به واسطه‌ی Google Search Console انجام داد را در زیر مشاهده می‌کنید.

  1. آگاهی یافتن از رتبه فعلی سایت
  2. آمار‌های دقیق و کاربردی از شرایط سایت
  3. نشان دادن کلماتی که کاربران با سرچ آن‌ها وارد سایتتان شده‌اند.
  4. و….

ابزار یاست سئو(Yoast Plugin):

یکی دیگر از ابزار‌های مهمی که باید سئوکاران قبل از انتشار مطالب بر روی سایت از آن استفاده کنند. ابزار یاست سئو است. این ابزار یکی از کلیدی‌ترین مواردی است که باید برای افزایش سئو سایت رایگان آن را مورد استفاده قرار دهید. این ابزار کمک می‌کند تا محتوا خوانایی بیشتری داشته باشد و از طرفی کمک می‌کند تا چگالی کلمه کلیدی به اندازه مناسب باشد.

گوگل آنالیتیکس(Google Analytics):

از دیگر ابزار‌هایی که از طرف گوگل برای سئو بهتر سایت‌ها ارائه شده است، می‌توان ابزار گوگل آنالیتیکس را نام برد. به طور کلی با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات کامل و دقیقی از عملکرد کاربران سایت خود داشته باشید. با استفاده از Google Analytics می‌توانید به اطلاعاتی دسترسی داشته باشید، که روند کاری شما را برای ادامه مسیر پیشرفت سایتتان هموار می‌کند؛ اطلاعاتی نظیر زمان ماندگاری مخاطبان در سایت، ساعت بازدید سایت از طرف کاربران، مطالبی که برای کاربران بیشتر جذاب بوده و… .

ابزار سئو Ahrefs:

این ابزار کارکردی راحت دارد و می‌توانید به سادگی از آن بهره بگیرید. اما این ابزار با وجود سادگی، تاثیرات مختلفی می‌تواند از خود برجای بگذارد. حال در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن را بیان خواهیم کرد.

  1. به وسیله این ابزار می‌توان تعداد بک لینک‌های یک سایت را بررسی کرد.
  2. اگر در گذر زمان بک لینک‌ها دچار تغییر شده باشند با استفاده از Ahrefs می‌توانید متوجه این موضوع شوید.
  3. با استفاده از این ابزار می‌توان رتبه و ارزش‌ بک لینک‌های ایجاد شده را متوجه شد.

از این رو با استفاده از Ahrefs می‌توانید به راحتی بک لینک‌های مرده را پیدا کرده و آن‌ها را با بک لینک‌های مفید و ارزشمند عوض کنیم.

افزایش سرعت ایندکس سایت

همانطور که در بحث آموزش سئو در دوره سئومستر این موضوع را بیان کردم اما با توجه به نیاز و همینطور درخواست خیلی از دوستان تصمیم گرفتم تا این روش ایندکس سریع را به شما معرفی کنم تا بتوانید صفحات سایت خودتان را سریع تر ایندکس نمایید. شما میتوانید همین الان فایل را دانلود و این روش را اجرا کنید. البته توجه داشته باشید گاهی اوقات و در برخی موارد شاهد این بودیم که بحث ایندکس صورت نگرفته و موضوع ایندکس به عوامل داخلی سایت مربوط می شده است.

دانلود لیست لینک های مخرب به منظور جلوگیری از اتک های رقبا

همانطور که می دانید در دنیای آموزش سئو موضوع ایجاد لینک های منفی برای وبسایت شما می باشد. همانطور که در جریان هستید وبسایت ما نیز مستثنی نبوده و رقبای عزیز زحمت کشیده و برای ما لینک های مخرب ایجاد کرده اند.

اما با توجه به اینکه ما به دنبال رقابت سالم و درست هستیم، قصد داریم تا این لیست بک لینک های اسپم و منفی را در اختیار شما قرارداده تا با دیس اوو کردن آن ها با استفاده از ابزار گوگل از بروز چنین اتفاقای جلوگیری نماییم و از حمله شدن به وبسایت شما حداقل در این وبسایت ها جلوگیری نماییم.

همین لیست را دانلود و در ابزار دیس اوو گوگل قرار دهید و دیگر خیالتان از بابت این لینک ها راحت باشد. در لیست زیر 800 بک لینک مضر وجود دارد که از هر کدام این ها چیزی حدود 1K بک لینک برای وبسایت seoedu زده شده بود. ما بک لینک ها را استخراج و دامین ها را برای شما آماده کردیم تا با بستن اثر دامین این سایت ها، از تاثیر لینک های منفی بر روی سایت خود در حملات آتی جلو گیری نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: